Barba Prints - Gillette Slim Adjustable Mark II är en poster med reproduktion av en tidningsannons.
"Adjustable! One of it's nine settings is certain to suit him."
Rakningshistoria
This is a British Christmas advert from the 1960's. The "Slim" Gillette Adjustable razor superseded the Fatboy and had an original retail list price of $1.50. The easiest way to recognize a Slim is to look at the adjustment dial; it has both horizontal and vertical knurling. There are nine adjustment positions on the adjustment dial with "9" being the most aggressive and "1" being the least aggressive. In the USA and Australia they marketed this new Gillette Adjustable razor as the "Slim". However, in the United Kingdom the Slim was marketed as the Gillette Adjustable Mk II. The Slim was produced continuously each quarter from 1961 (G-3) until the last Slim was produced in 1968 (N-4).
OBS! Ram ingår ej
Storlek
A4 (210 x 297 mm)
Om Barba Prints
Unika prints i liten upplaga. Dessa har förstorats digitalt och bearbetats professionellt för att ge ett bra tryck, men samtidigt behålla den unika vintagekänslan. Varje poster trycks individuellt för att säkerställa högsta kvalitet på utskriften. Postern trycks med Canon Multi-Cartridge Fine Art Inkjet Printer med arkivbläck som ger dynamiska färger och långvarigt tryck. 300 grams Premium Heavyweight Lustre Paper med extra arkiveringsskydd och framtagen för högkvalitativsutskrifter av konst och fotografi. Ett lysterpapper är ett mellanting av glansigt och matt papper, vilket gör att boldens färger och detaljer framhävs, och att det har en väldigt fin pärl/sandstruktur som passar bra till vintagetryck. Det minimerar även problem med reflektion och fingeravtryck
Varumärken | Barba Prints |
---|