Barba Prints - The New Improved Gillette Safety Razor är en poster med reproduktion av en tidningsannons från början av 1920-talet.
"That delightful feeling of freshness after a comfortable shave..."
Rakningshistoria
The Gillette Old Type style razor had dominated the commercial shaving world and revolutionized how the consumer thought about shaving. The patents were expiring finally. However, in true Gillette mastery they had a plan that would allow them to keep their stronghold on the $5-$75 razor market and also dominate the $1 razor models. This allowed Gillette to sell the new 'improved' design to existing Gillette customers while selling their original expired patent with the respect of the Gillette name the competitors could never recreate. The new razor came in different
Postern kommer i en skyddande plastficka av cellofan.
OBS! Ram ingår ej
Storlek
A4 (210 x 297 mm)
Om Barba Prints
Unika prints i liten upplaga. Dessa har förstorats digitalt och bearbetats professionellt för att ge ett bra tryck, men samtidigt behålla den unika vintagekänslan. Varje poster trycks individuellt för att säkerställa högsta kvalitet på utskriften. Postern trycks med Canon Multi-Cartridge Fine Art Inkjet Printer med arkivbläck som ger dynamiska färger och långvarigt tryck. 300 grams Premium Heavyweight Lustre Paper med extra arkiveringsskydd och framtagen för högkvalitativsutskrifter av konst och fotografi. Ett lysterpapper är ett mellanting av glansigt och matt papper, vilket gör att boldens färger och detaljer framhävs, och att det har en väldigt fin pärl/sandstruktur som passar bra till vintagetryck. Det minimerar även problem med reflektion och fingeravtryck
Varumärken | Barba Prints |
---|